Ook zonder nieuw toestel gewoon, en goedkoop, mobiel

Vrouw kijkt op smartphone

Ook zonder nieuw toestel gewoon, en goedkoop, mobiel

Onderzoeken. Wij houden ervan. Marktonderzoeken bevestigen immers onder meer of je als bedrijf op de juiste koers zit, of dat je een andere richting op moet. Zo viel ons oog op een onderzoek naar smartphonegebruik met een toch wel opvallende conclusie. Bijna de helft van de abonnementen in ons land is momenteel sim-only. En laten we daar bij SPOT ICT nou net veel in doen.

Flexibele looptijden

Echt verrassend is het eigenlijk ook weer niet. Telkens het nieuwste modelletje willen hebben komt nou eenmaal met een prijskaartje. Dat verklaart waarschijnlijk deels waarom het aandeel onder jongeren met 53% zelfs nog hoger ligt. Dat is ook terug te zien in de top 10 van populairste modellen. Die wordt momenteel gedomineerd door relatief oude smartphones. Om de twee jaar een andere toestel lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Met relatief veel aanbieders zijn de abonnementskosten in ons land daarentegen zeker niet de duurste. Voor de zakelijke markt zijn er ook andere redenen om voor sim-only te kiezen, zeker in combinatie met korte, flexibele contracten. Zo werken vrij veel van onze klanten met een klein leger aan uitzendkrachten of met seizoenswerkers. 

Vast-mobielintegratie

Dan is het wel zo handig om de abonnementen maandelijks aan of uit te kunnen zetten. En dus snel te kunnen op- en afschalen. Bij SPOT ICT werken we met RoutIT met wie wij, in combinatie met internet en vaste telefonie, vaak gunstige tarieven en andere voordelen kunnen bedingen. Daarnaast vinden veel klanten het prettig om al hun ICT beheer bij één partij onder te brengen. Tot slot kunnen wij in combinatie met uw VoIP-centrale vast-mobielintegratie voor u verzorgen. Hierdoor beschikken uw mobiele telefoons over dezelfde functionaliteiten als uw vaste toestel. Denk aan zaken als Busy Lamp Field, conference call, verkorte kiesnummers, gespreksopname en integratie met uw CRM- en/of ERP-systeem. De mogelijkheid om 06-nummers af te schermen en uitsluitend namens de zaak te bellen, scheelt u bovendien allerlei onnodige belletjes van klanten.